Δευτέρα, 29 Οκτωβρίου 2007

EURO NCAP


Το Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) είναι ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την αποτίμηση της ασφάλειας των σημερινών αυτοκινήτων και ιδρύθηκε το 1997 από το Εργαστήριο Έρευνας των Μεταφορών και το υπουργείο Μεταφορών και Συγκοινωνιών της Μεγάλης Βρετανίας. Σήμερα αυτός ο οργανισμός έχει την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των κυβερνήσεων της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Σουηδίας, της Ολλανδίας και της Ισπανίας καθώς και διάφορων οργανισμών από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το Euro NCAP δημοσιεύει αναφορές σχετικά με την ασφάλεια των καινούργιων αυτοκινήτων και απονέμει “αστέρια” ανάλογα με την απόδοση των αυτοκινήτων σε διάφορα τεστ πρόσκρουσης (crash tests) περιλαμβάνοντας μετωπική και πλαϊνή σύγκρουση, σύγκρουση με στύλο και με πεζό. Οι μετωπικές συγκρούσεις γίνονται με 64 km/h σε μία συμπαγή μπαριέρα. Οι πλαϊνές συγκρούσεις γίνονται με 50 km/h, ενώ οι πλαϊνές με στύλο με 29 km/h. Τα τεστ ασφαλείας με πεζούς γίνονται με 40 km/h.

Με το πέρασμα των ετών οι αυτοκινητοβιομηχανίες έφτιαχναν όλο και ασφαλέστερα αυτοκίνητα χάρης στο πρόγραμμα αυτό και μέσω της παρουσίασης που έκανε ο τύπος τα αυτοκίνητα αυτά πουλούσαν αν είχαν πολλά αστέρια ή το αντίθετο αν είχαν λίγα. Για παράδειγμα, το Rover 100 το 1998 που πήρε ένα αστέρι είχε ελάχιστες πωλήσεις, ενώ το Renault Laguna μερικά χρόνια αργότερα που πήρε τη μέγιστη βαθμολογία (5 αστέρια) σημείωσε επιτυχία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...