Η ιστορία του γράμματος M για την BMW ξεκινάει το 1985 όταν οι μηχανικοί της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας τοποθέτησαν τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα του supercar Μ1 στην σειρά 5, δημιουργώντας έτσι την Μ5, η οποία διέθετε αναβαθμισμένα φρένα και αναρτήσεις. Από τότε πολλά μοντέλα της βαυαρικής μάρκας έχουν φέρει το σηματάκι M με τελευταίες τις X5 M και X6 M. Η κίνηση αυτή της BMW είναι εντελώς λάθος κατά τη γνώμη μου. Θα μπορούσε να βγάλει μια καλύτερη έκδοση, πιό γρήγορη με καλύτερο κράτημα κλπ αλλά όχι να την ονομάσει M. Θα μου πείτε είναι τυπικό το γραμματάκι, αλλά στην πραγματικότητα το M ισούται με την γρήγορη και σπορ οδήγηση την οποία σίγουρα δεν μπορεί να προσφέρει ένα SUV στο βαθμό που την προσφέρει ένα coupe ή ακόμα και ένα sedan. Στα καθέκαστα λοιπόν, η Χ5 Μ και Χ6 Μ θα εφοδιάζονται με τον ίδιο κινητήρα, έναν 4,4 λίτρων twin-turbo V8 ο οποίος θα αποδίδει 555 άλογα στις 6000 rpm και 680 Nm ροπή από τις 1500 μέχρι τις 5650 rpm, με το turbo να δουλεύει μέχρι το 1,5 bar. Έτσι το 0-100 km/h θα έρχεται σε 4,5 δευτερόλεπτα! Για πρώτη φορά θα χρησιμοποιείται το εξατάχυτο M Sports Automatic Transmission με επιλογή για πλήρως αυτόματο αλλά και Μ οδηγικό στυλ. Η μετάδοση μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα θα είναι κοντά στο 50:50 με τις ζάντες να είναι 20άρες με ελαστικά 275/40 μπροστά και 315/35 πίσω. Τα δύο αυτά μοντέλα θα είναι τα πρώτα Μ στην ιστορία της ΒΜW με τετρακίνηση και turbo κινητήρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου