Το Traction Control System (Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης) εμφανίστηκε πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής από την Mercedes Benz (περίεργο!!). Στην αρχή χρησιμοποιούνταν σε πολύ γρήγορα πισωκίνητα αυτοκίνητα για να περιοριστεί το σπινάρισμα και κατά συνέπεια το γλίστρημα των πίσω τροχών κατά το ξεκίνημα κυρίως. Χρησιμοποιείται για να τα κάνει ασφαλέστερα ιδίως σε βροχόπτωση και χιονόπτωση, γιατί αλλιώς θα ήταν πολύ δύσκολο να χειριστούν. Τα τελευταία χρόνια τοποθετείται σε μίνιβαν, μικρά φορτηγά και σε αυτοκίνητα καθημερινής χρήσης. Κατά την λειτουργία του μπορεί να επιβραδύνει ή να εμποδίσει την λειτουργία των μπουζί σε έναν ή περισσότερους κυλίνδρους, μπορεί να φρενάρει κάποιον τροχό ή ακόμα να “κόψει” το γκάζι.
Η χρήση του ΤCS στους αγώνες (Formula 1 κυρίως) βοηθάει στην μέγιστη απόδοση του αυτοκινήτου γιατί επιτυγχάνει την καλύτερη δυνατή εκκίνηση χωρίς σπινάρισμα αλλά με την μέγιστη ροπή στους τροχούς. Ουσιαστικά, “κόβει” όσο το δυνατόν λιγότερο από την δύναμη του κινητήρα. Στις στροφές βοηθάει να μειωθεί το γλίστρημα του αυτοκινήτου που θα είχε ως αποτέλεσμα να υπερστρέψει/υποστρέψει.
Στα οχήματα εκτός δρόμου ( 4x4 ) το TCS λειτουργεί σε συνεργασία με το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Αν κάποιος τροχός χάσει την επαφή με το έδαφος περιορίζει το σπινάρισμα του με την βοήθεια των φρένων, μεταφέροντας όλη την ροπή στον τροχό που έχει την μεγαλύτερη δυνατή πρόσφυση. Είναι πιο αποτελεσματικό από το μπλοκέ διαφορικό γιατί καθιστά το αυτοκίνητο πιο εύκολο στην οδήγηση.
Είναι ευρέως γνωστό πως το TCS μειώνει τον έλεγχο και τις οδηγικές ικανότητες του οδηγού. Έτσι όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνιστούν στους οδηγούς να μην προβαίνουν σε επικίνδυνη οδήγηση θεωρώντας ότι θα τους “σώσει” το Traction Control…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου